Υιοθέτηση παιδιών από ομοφυλόφιλους?

Ο πρώτος γάμος μεταξύ ομοφυλόφιλων στην Ελλάδα είναι επιτέλους γεγονός. Η νομιμότητα του γάμου δεν με απασχολεί καθόλου ως προς την παράβαση του νόμου αλλά στο αν θα έχουν την αντιμετώπιση από το κράτος που έχουν όλα τα υπόλοιπα ζευγάρια. Βέβαια όταν μπαίνεις σε μια τέτοια διαδικασία δεν μπορείς παρά να αναρωτιέσαι αν δικαιούνται όλα τα τα προνόμια των ετερόφυλων ζευγαριών. Ποιο συγκεκριμένα αυτό που έχω στο μυαλό μου είναι για το αν θα πρέπει να μπορούν να υιοθετούν παιδιά. Σε αυτό το ερώτημα προσωπικά δεν μπορώ να απαντήσω επειδή δεν ξέρω τι συνέπειες (αν έχει) θα είχε το παιδί. Σίγουρα στην φοβική κοινωνία μας το παιδί θα είχε πολλά προβλήματα από το κοινωνικό του περιβάλλον. Η ευρεία ανεκτικότητα δυστυχώς δεν βλέπω πως αλλιώς θα μπορούσε να γίνει ανεκτή πέρα από την άμεση επαφή των ατόμων με ήδη τετελεσμένες καταστάσεις έτσι ώστε να εξοικειωθούν με αυτές. Όμως πέρα από τις κοινωνικές πιέσεις που θα δέχεται το παιδί και η οικογένεια υπάρχει και το ατομικό μέρος των συνεπειών των παιδιών σε ψυχολογικό επίπεδο. Όμως όπως και οι περισσότεροι πολίτες δεν έχουμε την παραμικρή ιδέα από τις επιπτώσεις στην ψυχολογία των παιδιών. Μοναδικός τρόπος λοιπόν για μια απόφαση θα έπρεπε να είναι ένας διάλογος όπου θα μας παρουσιαστούν όλες οι απόψεις των ψυχολόγων και ανάλογα θα κρίνουμε κάτι που πιστεύω ότι λείπει αλλά από αυτή την κοινωνία.

υγ1.Πολιτικά θέματα για την παιδεία κτλ δεν έχω συνειδητά επιλέγω να μην θίξω… μια λέξη… απογοήτευση…

υγ2. Η φωτογραφία είναι από τον χρήστη whatmeworry101 από το flicker

Advertisements

25 Σχόλια to “Υιοθέτηση παιδιών από ομοφυλόφιλους?”

  1. ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ ΣΤΟ ΣΥΜΠΑΝ Says:

    ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΟΝ ΨΩΜΙΑΔΗ…
    ΑΣ ΚΟΙΤΑΞΕI ΛΟΙΠΟΝ ΤΟ GAY & LESBIAN ΚΟΙΝΟ…
    ΤΙΣ ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΑ ΟΜΟΦΟΒΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΨΟΦΙΣΕ…
    ΨΩΜΙΑΔΗ, ΧΑΤΖΗΓΑΚΗ ΛΑΟΣ ΚΑ….
    ΥΓ. ΡΕ ΥΠΕΡΟΧΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΓΙΝΑΜΕ ΒΟΥΚΙΝΟ ΣΤΙΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΕΣ ΧΩΡΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΑΜΟΥΣ ΣΤΗΝ ΤΗΛΟ ΚΑΤΑΓΓΕΛΟΝΤΑΣ ΜΑΣ ΣΑΝ ΟΜΟΦΟΒΙΚΟΥΣ…
    (ΚΑΙ ΔΙΚΙΟ ΕΧΟΥΝ)
    ΑΣ ΑΝΑΛΟΓΙΣΤΟΥΝ ΑΥΤΟ ΤΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΘΑ ΕΧΕΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ!!!!!!!!!!!
    ΕΜΕΙΣ ΠΑΝΤΟΣ ΟΙ STR8 ΘΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΜΕ ΣΤΟ ATHENS PRIDE EΤΣΙ ΓΙΑ ΝΑ ΓΟΥΣΤΑΡΟΥΜΕ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΙΣ ΦΙΛΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ….P.COOL. US PROJECT

  2. xamogelo Says:

    αν ήμουν από Αθήνα εννοείτε ότι θα ερχόμουν. Στην Κρήτη δεν παίζουν τέτοια…. αν και από ότι μαθαίνω από έναν φίλο(με την φιλική έννοια) μου που είναι gay είναι γεμάτη.

  3. Stefanos Says:

    Ela mwre pou kollhses kai sy. Tosoi malakes goneis kanoune paidia pou den ta axizoune kai ta megalwnoune na ginoune komplexarismena fasistaria kai se peiraxe pou tha yiothethsoune oi gay paidi.
    Poio kaloi goneis tha einai aytoi pisteyw apo tous allous pou kanoune kai kana paidi gia na mhn tous ta prizei h gynaika tous h gia na exoune kai enan gio na synexisei thn epixeirhsh. Koinwnika problhmata tha yparxoune alla megalh diafora den tha exoune apo ta koinwnika problhmata tou ratsismou pou etsi k alliws yparxei.
    Ama anathrepseis to paidi sou me agaph kai swstes pepoithiseis den pisteyw pws tha ton katastrepsei h kakia kritikh twn symmathitwn tou

  4. xamogelo Says:

    Να σου πω βρε στέφανε ως προς την συμπεριφορά των γονιών συμφωνώ ότι είναι πολύ πιθανό να είναι πολύ καλύτερη από την συμπεριφορά των περισσότερων γονιών. Όμως δεν είναι μόνο η συμπεριφορά των γονιών που επηρεάζει το παιδί. Για τον κοινωνικό ρατσισμό δεν το έθεσα σαν ανασταλτικό παράγοντα για την υιοθεσία παιδιού.

  5. stelios Says:

    Συμφωνώ με τον Στέφανο και συμπληρώνω: η αγάπη, η υπευθυνότητα και ο σεβασμός στην ανθρώπινη αξιοπρέπει και την προσωπικότητα του παιδιού είναι οι μόνες ψυχοκοινωνικές προϋποθέσεις για να μεγαλώσει κανείς παιδί. Όλα τα άλλα -αρσενικά και θηλυκά πρότυπα κ.λπ.- είναι κοινωνικές κατασκευές. Εξάλλου, η παραδοσιακή πατριαρχική οικογένεια είναι ήδη αρκετά προβληματικός σχηματισμός και πολλοί κουβαλλούν τραύματα εξαιτίας της προβληματικής της φύσης.

  6. ikonikos Says:

    Επίκαιρος όπως πάντα! 🙂
    Κι εγώ κλίνω να συμφωνήσω με τον στέλιο και τον Στέφανο πως η υιοθέτηση παιδιών από γκέι είναι θεμιτή ακόμα και στην κωλοκοινωνία που ζούμε.

    Η μόνη ένσταση που έχω -αλλά σημαντική- είναι ότι, γενικά, η παραχώρηση ατομικών δικαιωμάτων που γίνεται όπως πάντα από «τα πάνω» συνήθως επιβάλλει στην κοινωνία στανικά και με έναν ελιτίστικο τυχοδιωκτισμό, αντί για ουσιαστικές κοινωνικές ελευθερίες, οι οποίες θα έπρεπε να είναι κοινή κατάκτηση των πραγματικά αυτόνομων ανθρώπων και κοινωνιών χωρίς την ανάγκη «δικαιωμάτων», κουτσουρεμένες διοικητικές ελευθερίες (τώρα πάρε το δικαίωμα για γάμο, μετά θα πάρεις για υιοθέτηση κτλ.) που αποπροσανατολίζουν και φυσικά δεν αρκούν για να αλλάξουν την κουλτούρα του πολύ κόσμου ενώ μάλιστα πολλές φορές φέρνουν αντίθετα αποτελέσματα.

    Με αυτή τη σκέψη συμφωνώ εν μέρει με τον xamogelo ότι καλό είναι να προηγηθεί ένας διάλογος πριν γίνει. Βέβαια όταν φαντάζομαι τους γνωστούς «αντικειμενικούς» ψυχολόγους που θα μαζευτούν στα παράθυρα το ξανασκέφτομαι! Ας δώσουν την υιοθεσία τώρα! 😛

  7. xamogelo Says:

    Και εγώ μπορώ να πω ότι δεν το βλέπω αρνητικά. Όμως τα παιδιά από ότι είχα διαβάσει ανάλογα με την ηλικία τους κτλ περνούν από διάφορες φάσεις που η παρουσία των γονιών τους είναι καθοριστικής σημασίας για την παραπέρα ανάπτυξη τους. π.χ. προσκόλληση από την μητέρα στον πατέρα κτλ Η ένστασή μου δηλαδή είναι κατά πόσο επηρεάζει αρνητικά το παιδί και όχι η συμπεριφορά των γονέων (που κατά την άποψη μου θα είναι πολύ χειρότερη από πολλούς στραιτ γονείς)
    .
    Για να το φέρω σε αντίστοιχο παράδειγμα με την καθημερινότητα. Όταν θέλεις να φτιάξεις μια μηχανή. Προφανώς δεν είμαστε μηχανικοί να γνωρίζουμε πως. Θα πρέπει να συμβουλευτούμε έναν ειδικό για το πως να την φτιάξουμε τι χρειάζεται ή ακόμα και αν είναι δυνατόν να φτιαχτεί. Οπότε συμβουλευόμαστε τον ειδικό και ανάλογα αποφασίζουμε εμείς.

    Ας θέσω όμως ένα άλλο ποιο σχετικό παράδειγμα. Ας πούμε ότι μια φυλακισμένη είναι έγκυος. Πρέπει να παρθεί μια απόφαση για το αν το παιδί θα είναι μαζί με την μητέρα του στην φυλακή ή αν θα πρέπει να πάει σε κάποιο ορφανοτροφείο. Προφανώς αυτό το θέμα δεν μπορούμε να το αποφασίσουμε εμείς από μόνοι μας γιατί δεν έχουμε τις απαραίτητες γνώσεις. Τι είναι καλύτερο για το παιδί. Γιαυτό πρέπει να συμβουλευτούμε ψυχολόγους και να πράξουμε ανάλογα.

    Ας φέρω ένα άλλο παράδειγμα για να δείξω που μπορεί να οδηγήσει μια λάθος απόφαση.
    Στο ισραήλ (μπορεί να κάνω λάθος για την χώρα) είχαν παλιά τεράστια ορφανοτροφεία όπου επειδή είχαν πολλά παιδιά αναλογικά με τις νοσοκόμες οι νοσοκόμες αφιέρωναν πολύ λίγο ώς ελάχιστο χρόνο με το κάθε παιδί. (Μόνο για τάισμα και αλλαγή πάνες) Το αποτέλεσμα ήταν επειδή το παιδί δεν είχε επαφή με άνθρωπο καθόλου ή κάτι που να του τραβάει την προσοχή να μην κεντράρει με το βλέμμα του κάπου με αποτέλεσμα να εμφανίζουν τεράστιο ποσοστό στραβισμού. Αυτό δεν μπορεί να το ξέρει το σύνολο του πληθυσμού που θα πάρει μια απόφαση. Εγώ π.χ. το έμαθα πριν από 2 μήνες εξαιτίας ενός παιδαγωγικού μαθήματος που πήρα.

    Τώρα το επιχείρημα που έθεσε ο Στέφανος για το ότι υπάρχουν πολλοί κανονικοί γονείς χειρότεροι δεν είναι το ίδιο. Επειδή στην μια περίπτωση έχεις να κάνεις μια επιλογή και στην άλλη όχι.

  8. Stefanos Says:

    Ε κοίτα φυσικά προβλήματα(στραβισμός χαχα – λίγο μύθος μου φαίνεται) δεν πιστεύω οτι θα υπάρξουν. Τώρα για το οτι κοιτάνε τα παιδιά για πρότυπα στους γονείς ισχύει αλλα στην τωρινή κοινωνία βλέπω πολλά παιδιά να αναθρέφονται μόνο απο την μάνα/πατέρα τους(χωρισμένοι γονείς) η μόνο απο την γιαγιά τους(υπερ-δουλευταράδες γονείς) και είναι αρκετά νορμάλ. Δεν ξέρω αν υπάρχει όντως ένα ιδάνικό standard αναθροφής και αμφιβάλλω πως οι ψυχολόγοι είναι οι ειδικοί να το βρούνε.
    Κάθε ζευγάρι ομοφυλόφιλο ή ετεροφυλόφιλλο διαφέρει και αυτό θέλω να τονίσω πως πιστεύω οτι εξαρτάται περισσότερο απο τους ανθρώπους που το αναθρέφουν παρά τις σεξουαλικές τους τάσεις η φύλο.
    Προφανώς είναι θέμα σκέψης πόσο γυναίκα μπορεί να βγεί μια κοπέλα σε οικογένεια αντρών άλλα πιστεύω πως ένα πρότυπο θα το βρούνε έστω και απο τον κλειστό κύκλο γνωστών και άμα ενδιαφέρονται πραγματικά οι γονείς της θα την βάλουνε στον «σωστό δρόμο» άμα θες 😛
    Αλλα το ίδιο πρόβλημα δεν αντιμετωπίζει και χωρισμένος άντρας με το παιδί του?

    Τώρα περι θήλασμού και έτσι προφανώς δεν προτείνω να υιοθετήσουνε μωράκι και να το θηλάσουνε σκόνη, χαχα

  9. glayki Says:

    διαφωνω….τα παιδια θελουν προτυπο…θα χασουν την μπαλα!

  10. anarxaki Says:

    Για άλλη μία φορά έθιξες ένα πολύ μεγάλο θέμα. Το σκέφτομαι από τότε που ανακοινώθηκε το Σύμφωνο Ελεύθερης Συμβίωσης, και ακόμα δεν έχω αποφασίσει αν θέλω ή όχι την υιοθεσία…

    Το θέμα έχει ως εξής και μιλάω σαν παιδαγωγός:
    Το παιδί χρειάζεται και τους δύο γονείς ώστε να ταυτιστεί με το σωστό φύλο (το αγόρι με το μπαμπά, το κορίτσι με τη μαμά) και ταυτόχρονα να υιοθετήσει τις σωστές κοινωνικές συμπεριφορές (πώς να μιλάει το αγόρι στα κορίτσια κλπ). Με αυτό σαν «κανόνα» θα έπρεπε να απορρίψουμε κάθε τέτοιο αίτημα.
    Ένσταση νο1: Και οι μονογονεϊκές οικογένειες; Έγινα μήπως λεσβία που με μεγάλωσε η μάνα μου; (έχουμε χάσει το μπαμπά μας). Έγινε gay ο αδελφός μου; Το ανδρικό πρότυπο αναπληρώθηκε από κάποιο θείο που μας αγαπάει και βλέπαμε συχνά.
    Ένσταση νο2: Οι «παραδοσιακές» οικογένειες δεν έχουν προβλήματα; Πόσες ζωές έχουν καταστραφεί επειδή τα παιδιά μεγάλωσαν σε ένα περιβάλλον που έλειπε η αγάπη; Τουλάχιστον σε ένα ζευγάρι ομοφυλοφίλων που θέλει να υιοθετήσει ένα παιδί, η αγάπη υπάρχει και περισσεύει. Αλλιώς γιατί να τραβήξουν όλα αυτά τα βάσανα;

    Μετά υπάρχουν και τα «παρελκόμενα». Αυτοί που θα θέλουν πολύ να αποκτήσουν παιδί θα καταφύγουν σε 2 λύσεις:
    α) Να αγοράσουν ένα παιδί, άρα συντηρούν τα κυκλώματα εμπορείας παιδιών και ξέρουμε τι σημαίνει αυτό.
    β) Να κάνουν έναν εικονικό ετερόφυλο γάμο όπου κανείς δε θα περνάει καλά και τελικά θα το πληρώσει το παιδί.

    Και τέλος, υπάρχει και τρίτη παράμετρος. Οι γυναίκες ομοφυλόφιλες μπορούν εύκολα να αποκτήσουν παιδί και να μη δώσουν λογαριασμό σε κανένα. Απλά βρίσκουν κάποιον άντρα, σφίγγουν τα δόντια και το προσπαθούν ή ακόμα πιο απλά, πάνε σε μια τράπεζα σπέρματος. Οι άντρες τι μπορούν να κάνουν;

    Με βάση αυτά, βρίσκω πιο σωστό και δίκαιο να επιτραπεί η υιοθεσία. Με τη λογική ότι ανεξαρτήτως των επιπτώσεων που μπορεί να έχει αυτό σε ένα παιδί, η απαγόρευσή της έχει περισσότερες και χειρότερες. Σαν την έκτρωση. Κανείς δεν την ήθελε αλλά όταν είδαν ότι τα κοριτσάκια πήγαιναν στους κομπογιαννίτες, την επέτρεψαν για να σταματήσουν οι θάνατοι.

  11. olympiada Says:

    Χαχα! Να το θηλάσουνε σκόνη! Αχ εντέλει από την οικογένεια εκπορεύονται όλα. Όντως από την υιοθεσία παιδιών από ομοφυλόφιλους, πολύ χειρότερη είναι η διαπαιδαγώγηση που δημιουργεί παιδιά – μισάνθρωπους που σιχαίνονται γονείς και οικογένεια αναπτύσσοντας όλα αυτά τα συμπλέγματα.

  12. xamogelo Says:

    @stefanos Βασικά λέγετε ιδρυματογενή καθυστέρηση(αν θυμάμαι καλά-κοίτα κοινωνιολογία της εκπαίδευσης και κοινωνικές ανισότητες του πυργιωτάκη). Εγώ δεν σου μιλάω για απλώς πρότυπα. Αλλά και για την διαδικασία κοινωνικοποίησης και γενικότερα την ψυχολογία του παιδιού, κίνητρα κτλ π.χ. είχα διαβάσει ότι τα κίνητρα των παιδιών για επιτυχία (πόσο δηλαδή βάζουν στόχους και προσπαθούν να τους πετύχουν και δεν είναι απλώς μοιρολάτρες) επηρεάζονται π.χ. από την μητέρα. Σε μια οικογένεια όπου δεν υπάρχει μητέρα αλλά ένα ομοφυλόφιλο αντρικό ζευγάρι δεν μπορώ να ξέρω τι συνέπειες θα έχει για το παιδί.Δεν είμαι ψυχολόγος και δεν μπορώ να ξέρω. Αυτή την απάντηση πρέπει να την δώσει κάποιος που ξέρει. Γιαυτό και πιστεύω ότι θα έπρεπε να γίνει κάποιος διάλογος και εννοείται ότι δεν εννοώ διάλογο όπως γίνεται στα τηλε-παράθυρα που στην ουσία δεν πρόκειται για διάλογος. Τώρα για τις οικογένειες που λες σίγουρα τα παιδιά έχουν προβλήματα. Όμως όταν έχεις κάποια παιδιά και έχεις να διαλέξεις μεταξύ της Α ή της Β οικογένειας τότε πρέπει να επιλέξεις την καλύτερη επιλογή. Εξάλλου ένας χωρισμένος γονέας ή κάποιος μόνος του δεν μπορεί να υιοθετήσει παιδιά (τουλάχιστον τόσο εύκολα) επειδή προφανώς δεν είναι ότι καλύτερο για τα παιδιά.

    Παρεμπιπτόντως ο όρος «σωστός» δρόμος δεν μου αρέσει καθόλου γιατί παραπέμπει ότι ο άλλος δρόμος είναι λάθος κάτι που δεν συμφωνώ.Η ομοφυλοφιλία είναι στην φύση (σίγουρα βέβαια και θέμα του περιβάλλοντος) και όχι κάποια λάθος επιλογή-περί ορέξεως κολοκυθόπιτα.

    @glayki Πρότυπο ίσως να μπορούν να βρουν και εκτός οικογένειας. Για γενικότερη ανάπτυξη του παιδιού μιλάω.

    @olympiada Δεν είμαι σίγουρος ότι έπιασα τι εννοείς.

  13. olympiada Says:

    Εννοώ ότι δεν έχω μελετήσει στατιστικές ή μελέτες από ζεύγη ομοφύλων που έχουν προβεί σε υιοθεσία παιδιών για να εκφέρω άποψη περί της ποιότητας διαπαιδαγώγησης που παρέχουν. Γνωρίζω όμως πλείστους ετερόφυλους φυσικούς ή μη γονείς, που με δική τους υπαιτιότητα δημιουργούν προβληματικούς ανθρώπους. Όσον αφορά το θηλασμό με σκόνη, τέτοια επιχειρήματα μόνο από αυτούς τους ανθρώπους μπορούν να προέρχονται.

  14. stelios Says:

    Οι ρόλοι της μάνας και του πατέρα είναι σχετικοί και ιστορικά μεταβαλλόμενοι, φίλε χαμόγελο. Η μορφή της οικογένειας έχει περάσει πολλές φάσεις ιστορικά. Στις πρωτόγονες, π.χ. κοινωνίες, όπου κυριαρχούσαν ελεύθερες σεξουαλικές σχέσεις, τα παιδιά γνώριζαν μόνο μητέρα, γιατί δεν ήξεραν τον πατέρα τους (πήγαινε με όλη τη φυλή η «τσούλα» 🙂 ). Πατεράδες είχαν όλους τους άντρες του γένους στο οποίο ζούσαν, που σημαίνει ότι όλοι οι άντρες είχαν όλα τα παιδιά σαν παιδιά τους. Αλλά και σε σχέση με τις μητέρες, στην ουσία όλες οι ενήλικες γυναίκες φρόντιζαν από κοινού όλα τα παιδιά του γένους χωρίς διακρίσεις, για αυτό και τα παιδιά αποκαλούσαν όλες τις γυναίκες του γένους μητέρες του. Τέτοιες μορφές αρχαίας οικογένειας βρίσκουμε από τους Έλληνες και τους Ρωμαίους μέχρι τους ινδιάνους της Αμερικής (σε μια εποχή, εννοείται, που οι δύο ήπειροι δεν είχαν επικοινωνία). Λεπτομερείς πληροφορίες για την προϊστορική οικογένεια θα βρείτε σε πολλά βιβλία. Αυτά που γνωρίζω εγώ είναι η «Πατριαρχία» του Μπόρνεμαν και «Η Καταγωγή της Οικογένειας της Ατομικής Ιδιοκτησίας και του Κράτους» του Φ. Ένγκελς.
    Αυτά έχουν κάποια σημασία όταν μας δείχνουν πόσο σχετικά είναι τα περί ρόλων, φύλων κ.λπ. Ουσιαστικά πρόκειται περί κοινωνικών προτύπων και τα ψυχολογικά προβλήματα που δημιουργούνται στα παιδιά είναι κοινωνικής και όχι οικογενειακής προέλευσης. Πριν 60 χρόνια, π.χ., μια εργαζόμενη μάνα – στέλεχος επιχείρησης θα προκαλούσε ψυχολογικά προβλήματα στα παιδιά της. Η ζωή, όμως προχωράει και ΟΛΑ αλλάζουν. Προς το καλύτερο ή το χειρότερο, από εμάς εξαρτάται. Για αυτό λέω, ας απεγκλωβιστούμε από τους περιορισμούς της εποχής μας. Αγάπη, υπευθυνότητα, σεβασμός στην προσωπικότητα και τη ζωή. 🙂

  15. glayki Says:

    Η πρωτη μορφη μαθησης στα παιδια ειναι η μιμηση…..ξαναλεω ειναι σημαντικο να υπαρχει το σωστο προτυπο…περα ολων των άλλων νομιζεις οτι ειναι ετοιμη η ελληνικη κοινωνια να δεχτει ευκολα κατι τετοιο??/εχετε σκεφτει το παιδι τι μπερδεμα θα φαει στο σχολειο??δυστυχως ετσι ειναι δεν ειμαι πουριτανη…αλλα ενα παιδι δε το υιοθετουμε για την παρτη μας ουτε το γενναμε για την παρτη μας αλλα για το ιδιο….εχω ενα ζευγαρι κολλητους που ειναι γκει και ζουν 5 χρονια μαζι …δε σκεφτονται για παιδι…το κρατος δεν ειναι ετοιμο να τους βοηθησει σε κατι τετοιο ουτε καν οι οικογενειες τους!

  16. ikonikos Says:

    Σχετικά με την υιοθέτηση xamogelo αναφέρεσαι στο ότι το παιδί πρέπει να έχει και μητρική παρουσία, κάτι που είναι πολύ σωστό και αναγκαίο. Μόνο που η μητρική παρουσία δεν είναι ανάγκη να προέρχεται από τη γυναίκα που γέννησε το παιδί, αν και φυσικά και η ίδια μπορεί να μεγαλώνει στο μεγάλωμα του, παράλληλα με τους θετούς ομοφυλόφιλους γονείς του παιδιού.

    Αυτό που θέλω να πω είναι ότι η υιοθέτηση παιδιού ίσως είναι μια αφορμή επιτέλους για μια «αποκέντρωση» της Οικογένειας η οποία τυπικά είναι κλειστή, δυική και ιεραρχική, με την έννοια ότι στο μεγάλωμα του παιδιού μπορούν να συμμετέχουν επίσης και άλλα πρόσωπα τα οποία θα επιλέγονται με αυστηρούς όρους βέβαια από τους γονείς.

    Η ομοφυλοφιλία είναι στην φύση (σίγουρα βέβαια και θέμα του περιβάλλοντος) και όχι κάποια λάθος επιλογή-περί ορέξεως κολοκυθόπιτα.

    Και κάτι άλλο σημαντικό:
    Η ομοφυλοφιλία δεν είναι θεμιτή επειδή είναι στη φύση, καθώς στη φύση υπάρχουν χιλιάδες παραδείγματα προς αποφυγήν για τις ανθρώπινες κοινωνίες. Η ομοφυλοφιλία είναι θεμιτή και φυσιολογική διότι αποτελεί μια ελεύθερη ψυχική, σεξουαλική και ερωτική έκφραση/επιλογή του ανθρώπου που του επιτρέπει να αναπτύξει υγιώς τα συναισθήματα του με τους άλλους.

  17. ikonikos Says:

    Σόρι, το «Η ομοφυλοφιλία είναι στην φύση (σίγουρα βέβαια και θέμα του περιβάλλοντος) και όχι κάποια λάθος επιλογή-περί ορέξεως κολοκυθόπιτα.» δεν είναι δικό μου αλλά quote του χαμόγελου.

  18. xamogelo Says:

    @olympiada πάνω κάτω συμφωνώ :-p

    @stelios Συμφωνώ ότι η οικογένεια έχει περάσει πολλές φάσεις εξέλιξης. Το θέμα είναι ότι ακόμα και σε αυτές τις οικογένειες υπήρχε ένας διαχωρισμός άνδρα γυναίκας και των ρόλων τους(από βιολογική άποψη). Επίσης το ότι όλες οι γυναίκες φρόντιζαν όλα τα παιδιά κτλ δεν σημαίνει ότι αυτό γινόταν από την αρχή της ζωής τους. Σίγουρα θα υπήρχε κάποια ιδιαίτερη σχέση με την βιολογική του μητέρα για ένα διάστημα. Εξάλλου ότι υπήρχε αυτός ο διαχωρισμός σε μητριαρχική οικογένεια είναι και συνέπεια όπως λέει ο Ένγκελς ότι τα παιδιά αναγνώριζαν την καταγωγή τους μόνο από την μητέρα τους. Όσο για το θέμα μας π.χ. ίσως να είχε νόημα να επιτρέπετε η υιοθεσία μόνο σε γυναίκες ομοφυλόφιλες.
    Με άλλα λόγια συμφωνώ ότι οι κοινωνικοί ρόλοι μπορούν να αλλάζουν αλλά διαφωνώ σε ότι αλλάζουν οι βιολογικοί ρόλοι και η σημασία τους στην ανάπτυξη των παιδιών. π.χ. Ο θηλασμός του παιδιού είναι αποδεδειγμένα ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη του όχι μόνο από βιολογικής άποψης αλλά και από ψυχολογικής. Ίσως πάντως αυτό που λέει ο ikonikos να είναι μια λύση.

    @ikonikos ίσως αυτό που λες για το μεγάλωμα του παιδιού της μητέρας μαζί με το ομοφυλόφιλο ζευγάρι να είναι μια λύση.

    @glayki Δυστυχώς δεν βλέπω πως αλλιώς θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί το θέμα. Ο μοναδικός τρόπος είναι να εξοικειωθούν με αυτή την κατάσταση. Το ότι στην αρχή θα δημιουργήσει προβλήματα στα παιδιά από το κοινωνικό τους περιβάλλον αυτό είναι σίγουρο. Όμως κάπως πρέπει να αλλάξει.. που ακόμα και αν αλλάξει πάντα στην σημερινή κοινωνία θα υπάρχει ένα ποσοστό που θα τα απορρίπτει.

    Σε γενικές γραμμές συμφωνώ με αυτά που λέτε και δεν έχω κάποιο συγκεκριμένο επιχείρημα που να λέω για αυτό τον λόγο δεν πρέπει να γίνονται υιοθεσίες παιδιών από ομοφυλόφιλων. Όμως δεν είμαι και κάποιος ψυχολόγος κτλ που να μπορώ να το πω με σιγουριά. Θα μπορούσε να υπάρχει κάποιος λόγος και να μην το ξέρουμε ιδιαίτερα από την στιγμή που ξεφεύγει πολύ από το πεδίο γνώσεων μας.(τουλάχιστον το δικό μου.) Πως θα μπορούσαμε άλλωστε? Γιαυτό και θεωρώ ότι θα έπρεπε να ενημερωθούμε για αυτό το θέμα μέσω μιας σχετικής συζήτησης κτλ.

  19. xamogelo Says:

    @anarxaki Καλώς γύρισες!!! Για κάποιο λόγο το μήνυμα σου ήταν στα spam και το είδα τώρα. Μάλλον έχεις δίκιο το έβλεπα λίγο απόλυτα από μεριά παιδιού και εγώ τώρα που το λες μάλλον προς τα εκεί τείνω.

  20. anarxaki Says:

    Καλώς σας βρήκα! Ήμουν σε μεταβατικό στάδιο, με τον παλιό υπολογιστή κατεστραμμένο και τον καινούριο να βγάζει ένα σωρό μικροπροβλήματα.

    Στο θέμα μας, μία μόνο συμπληρωματική πληροφορία για το θηλασμό:
    Είναι όντως ό,τι καλύτερο μπορείς να προσφέρεις σε ένα παιδί. Έτοιμο γάλα, στη σωστή θερμοκρασία, τη στιγμή που το θέλει. Τους πρώτους 6 μήνες (γιατί μετά δεν έχει καμία χρησιμότητα) παίρνει έτοιμα αντισώματα για να μπορέσει να αναπτυχθεί χωρίς να αρρωστήσει. Οι μελέτες δείχνουν ότι ο θηλασμός συνδέεται με την παχυσαρκία (την απουσία της δηλαδή, τα παιδιά που θήλασαν σπανίως γίνονται παχύσαρκοι), βοηθά στο δέσιμο μητέρας-παιδιού, γλυτώνει από τους κολικούς, καλύτερη νοητική ανάπτυξη και βοηθά άλλο τόσο και τη μητέρα.
    Σαν παιδαγωγός φωνάζω πάντα σε φίλους και γνωστούς να μην το αποφύγουν αν δεν συντρέχει σοβαρός λόγος υγείας. Παρόλα αυτά, δεν μπορεί να αποτελέσει επιχείρημα απόρριψης του αιτήματος των ομοφυλόφιλων να υιοθετήσουν παιδί. Ξέρεις πόσες γυναίκες από φόβο μη χάσουν το τορνευτό τους στήθος, ή για να μην τις περιορίζει στις βραδυνές εξόδους τους (μιας και το στήθος πρέπει να «αδειάζει» αλλιώς παρουσιάζονται προβλήματα); Από τη στιγμή λοιπόν που η Πολιτεία δεν επιτρέπεται να επιβάλλει στις γυναίκες να θηλάσουν, δε μπορεί και να το χρησιμοποιήσει σαν αποτρεπτικό επιχείρημα. Άλλωστε υπάρχουν και οι παρένθετες μητέρες (αν και αυτό είναι ένα ακόοοομα πιο μεγάλο θέμα).

    Χαίρομαι να σας διαβάζω παιδιά. Έχω ακούσει τόσα αρνητικά σχόλια στον κύκλο μου που άρχισα να πιστεύω ότι είμαι η φωτεινή εξαίρεση. Μπράβο.

  21. anarxaki Says:

    Edit: Αυτά παθαίνεις άμα δε διαβάζεις τι έγραψες πριν ποστάρεις.

    Ξέρεις πόσες γυναίκες από φόβο μη χάσουν το τορνευτό τους στήθος, ή για να μην τις περιορίζει στις βραδυνές εξόδους τους (μιας και το στήθος πρέπει να “αδειάζει” αλλιώς παρουσιάζονται προβλήματα) αποφεύγουν να θηλάζουν τα παιδιά τους ενώ μπορούν;

  22. xamogelo Says:

    χμ… παιδαγωγός!! ωραία δουλειά 🙂 για αυτά που λες συμφωνώ.
    Όσο για τις φωτεινές εξαιρέσεις δεν θέλω να σε απογοητεύσω αλλά νομίζω ότι είμαστε :-s

  23. espοir Says:

    Από αυτά που άκουσα, ακόμα και ένα άτομο (μεμονωμένα) δικαιούται να υιοθετήσει παιδί (εφόσον πληρεί τις προϋποθέσεις).
    Οπότε -αν όντως είναι έτσι- δεν τείθεται θέμα γάμου. Δεν αλλάζει τίποτα από τα ισχύοντα.

  24. glayki Says:

    συμφωνω απόλυτα με το αναρχακι στο θεμα του θηλασμου,…..έχει απόλυτο δικιο!

  25. Ιάνης Says:

    έχω γράψει την θετική άποψή μου στο σκοτάδι.


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: