Αντιγραφή στα Ελληνικά Πανεπιστήμια

Αποφάσισα να γράψω αυτό το ποστ για δυο λόγους.

  1. Επειδή θεωρώ το θέμα της αντιγραφής πολύ σημαντικό πρόβλημα των ελληνικών πανεπιστημίων και κατ επέκταση της κοινωνίας μας.

  2. Επειδή η λογική που κινείται το ποστ του κ. Θέμη Λαζαρίδη είναι ενδεικτική της αντίληψης που έχουν οι φιλελεύθεροι με την οποία και διαφωνώ.

Θεωρώ αυτονόητο ότι κάποιος που αντιγράφει για να περάσει μαθήματα έχει σαν συνέπεια να περνάει μαθήματα χωρίς να έχει τις γνώσεις που υποτίθεται ότι πρέπει να έχει. Το ότι αυτό βλάπτει την κοινωνία λοιπόν μιας και το κάθε επάγγελμα υπάρχει για να καλύψει κάποια ανάγκη της είναι αυτονόητο. Όμως όλα αυτά είναι γνωστά οπότε δεν πιστεύω ότι έχει ιδιαίτερο νόημα να ασχοληθούμε με αυτό το κομμάτι. Ουτοσιάλως το ποιο απλό παράδειγμα ενός γιατρού που δεν έχει τις απαραίτητες γνώσεις είναι αρκετό για να πείσει τον οποιοδήποτε ότι ζημιώνεται από αυτή την κατάσταση η κοινωνία. Όμως το πρόβλημα που δημιουργείτε δεν περιορίζετε μόνο εκεί. Η αντιγραφή έχει σαν άμεση συνέπεια στην αύξηση της διαφθορά μέσα στην κοινωνία. Το άτομο από μικρό για τον Α ή Β λόγο μαθαίνει να εξαπατά κτλ και να διαλέγει την εύκολη λύση… με αποτέλεσμα να καθίσταται μια σοβαρή παράμετρος στην κοινωνικοποίηση του διαπαιδαγωγώντας το προς αυτό που αργότερα γίνεται αντιληπτό στην κοινωνία μας σαν διαφθορά κτλ.(εννοείτε ότι δεν είναι ο μοναδικός παράγοντας που δημιουργεί την διαφθορά)

Γιαυτό πιστεύω ότι το θέμα θα πρέπει να το εξετάσουμε από πολιτική σκοπιά.

Οι βασικοί λόγοι για τους οποίους διαφωνώ με την αντιγραφή είναι:

  • Προάγει την κοινωνικοποίηση του ατόμου σε μια νοοτροπία της εύκολης λύσης.

  • Η αντιγραφή και γενικότερα η διαφθορά πλήττει σχεδόν αποκλειστικά τα κατώτερα οικονομικά στρώματα.
  • Υποβαθμίζει την αξία του πτυχίου.

Προάγει την κοινωνικοποίηση του ατόμου σε μια νοοτροπία της εύκολης λύσης.
Όταν κάποιος μπαίνει στην διαδικασία αντιγραφής και κατ επέκτασης εξαπάτησης αυτό που ουσιαστικά μαθαίνει είναι να διαλέγει την εύκολη λύση στο πρόβλημα του… Δηλαδή να αποφεύγει τις δυσκολίες όχι αντιμετωπίζοντας τις αλλά εξαπατώντας και παρακάμπτοντας τις… Αυτό αποτελεί γενικότερη στάση ζωής εχθρική απέναντι σε οποιοδήποτε παλεύει… ή τουλάχιστον σε οποιονδήποτε θέλει να παλεύει για την αλλαγή των συσχετισμών μέσα στην κοινωνία… μιας και μια τέτοια νοοτροπία… οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια όχι στην αντίσταση… και στην προσπάθεια να αλλάξουν τους υλικούς όρους μέσα στην κοινωνία αλλά στην υποταγή στον συμβιβασμό και στην φυγοπονία γενικότερα.

Η αντιγραφή και γενικότερα η διαφθορά πλήττει σχεδόν αποκλειστικά τα κατώτερα οικονομικά στρώματα.
Μια ματιά στις περισσότερες περιπτώσεις διαφθοράς είναι αρκετό να μας πείσει για αυτό… ομόλογα, Ziemens, Ζαχόπουλος κτλ είναι αρκετά πιστεύω να μας πείσουν για αυτό.. Βέβαια μια απάντηση θα μπορούσε να είναι σε αυτό το επιχείρημα ότι η διαφθορά είναι τόσο διαδεδομένη στην χώρα μας που αγγίζει περισσότερους από μια ελίτ. Δεν διαφωνώ σε αυτό αλλά μπροστά στο μέγεθος του κέρδους μιας μειοψηφούσα ελίτ σε σύγκριση με τον απλό κόσμο…. πιστεύω ότι είναι αμελητέο. Στην τελική δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η διαφθορά είναι μια από τους παραμέτρους που συντηρούν το παρόν πολιτικό σύστημα…

Υποβαθμίζει την αξία του πτυχίου.
Είναι τουλάχιστον ειρωνικό να μιλάμε εμείς οι αριστεροί για επαγγελματικά δικαιώματα την στιγμή που στην πράξη ορισμένοι απόφοιτοι ενός επαγγέλματος δεν μπορούν να τα ασκήσουν ικανοποιητικά το επάγγελμά τους λόγω ελλείπον γνώσεων….Αυτό όπως έχουμε δει αποτελεί δημοφιλές πάτημα για να περάσουν αντιδραστικές ρυθμίσεις… Πάγια τακτική πρώτα να απαξιώνουμε κάτι… έτσι ώστε να μην καλύπτουμε την ανάγκη της κοινωνίας για την οποία προορίζετε… και αργότερα ερχόμαστε να καλύψουμε την ανάγκη που δημιουργήσαμε με τους δικούς μας όρους… αυτή την φορά.

Αυτοί είναι οι βασικοί λόγοι για τους οποίους διαφωνώ με την αντιγραφή. Το ποστ αυτό δεν το έγραψα τόσο για να πω γιατί διαφωνώ με την αντιγραφή όσο να αναλύσω μια διαφορά με τον Θέμη Λαζαρίδη. Στο ποστ του αυτό που κάνει είναι να προτείνει τρόπους αντιμετώπισης του φαινομένου ζητώντας περισσότερη καταστολή. Ένα αντίστοιχο παράδειγμα με ιατρικούς όρους θα ήταν όταν πηγαίνεις στον γιατρό επειδή έχεις σπάσει το πόδι και πονάς να ζητάς να σου δώσει παυσίπονα.

Η άποψη μου είναι ότι για να βρούμε κάποιο τρόπο αντιμετώπισης αυτού του φαινομένου πρέπει να καταλάβουμε τα αίτια που το δημιουργούν. Να εξαλείψουμε τα αίτια που την δημιουργούν ώστε να εξαλείψουμε το πρόβλημα. Κατά την άποψη μου πολλές φορές αγγίζουν τις ρίζες αυτού του συστήματος.

Οι βασικοί λόγοι για τους οποίους κάποιος οδηγείται στην αντιγραφή είναι:

  • Δεν τον ενδιαφέρει αυτό που κάνει

  • Δεν υπάρχει ενδιαφέρον από τον ίδιο τον καθηγητή
  • Έλλειψη ελεύθερου χρόνου-Εντατικοποίηση σπουδών
  • Πίεση για καλή απόδοση
  • Οικονομική πίεση
  • Γενικότερες αξίες περιβάλλοντος

1.Δεν τον ενδιαφέρει αυτό που κάνει.
Γιατί κάποιος να αντιγράψει αν του αρέσει και τον ενδιαφέρει αυτό το οποίο κάνει? Κάτι τέτοιο θα ήταν παράλογο και δεν πιστεύω ότι η αντιγραφή έχει σχέση με κάτι παράλογο… αντιθέτως είναι φυσική συνέπεια των συνθηκών που επικρατούν. Το ερώτημα που τίθεται λοιπόν είναι γιατί λοιπόν κάποιος ασχολείται με κάτι που δεν τον ενδιαφέρει? Επειδή απλούστατα σήμερα οι περισσότεροι φοιτητές των ελληνικών πανεπιστημίων είναι σε μια σχολή που δεν έχει καμιά σχέση με αυτό που θέλουν… όμως ακόμα και αυτοί που είναι στην σχολή της πρώτης προτίμησης τους τις περισσότερες φορές είναι εκεί χωρίς πραγματικά να έχουν την παραμικρή ιδέα για το ποιο είναι το αντικείμενο της σχολής τους ή ποιες θα είναι οι συνθήκες εργασίας μιας και ο σχολικός προσανατολισμός είναι πραγματικά ανύπαρκτος… με αποτέλεσμα όταν αρχίζουν να ασχολούνται να απογοητεύονται και να μην ασχολούνται σοβαρά…. Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι κριτήριο για την επιλογή του επαγγέλματος είναι αρκετές φορές(τις περισσότερες) και η οικονομική ευρωστία που σου προσφέρει. Στην σημερινή μας λοιπόν ταξική κοινωνία με τις διευρυνόμενες ανισότητες η επιλογή επαγγέλματος έχει άμεσα σχέση με την προσπάθεια να καλύψεις τις ανάγκες σου.. μιας και ένα επάγγελμα που θα μπορούσες να βρίσκεις ενδιαφέρον και να σε τραβάει μπορεί να σημαίνει ταυτόχρονα άθλιες συνθήκες διαβίωσης και ελλειπή κάλυψη των αναγκών σου… η συνθήκες εργασίας είναι και αυτές ένας σημαντικός παράγοντας…. (πχ. Υπάρχουν τρομερές διαφορές στις συνθήκες εργασίας μεταξύ του ίδιου επαγγέλματος σε διαφορετικές χώρες… κάτι που δεν δικαιολογείτε… πχ. Οδοκαθαριστές) Πέρα από όλους αυτούς τους παράγοντες αυτό το να ζητάς από ένα παιδί να αποφασίζει στα 17-18 χρόνια του τι θα κάνει στην υπόλοιπη ζωή του… είναι παράλογο…μιας και τις περισσότερες φορές είναι φυσικό να κάνει λάθος επιλογή.

2.Δεν υπάρχει ενδιαφέρον από τον ίδιο τον καθηγητή
Ένας ακόμα παράγοντας αντιγραφής είναι όταν ο καθηγητής συμβάλει σε αυτό μέσω της άγνοιας του. Όταν ο ίδιος ο καθηγητής δεν δίνει κανένα ενδιαφέρον για το μάθημα του η ακόμα χειρότερα το μάθημα του στερείτε οποιουδήποτε ενδιαφέροντος έχει σαν συνέπεια κάποιος να οδηγείτε στην αντιγραφή μιας και το μάθημα αυτό του φαίνεται τελείως ανούσιο για κάποιον να ασχοληθεί. Επίσης σημαντικός παράγοντας είναι και οι ελλείπείς σημειώσεις ή μεγάλη διαφορά απαιτήσεων σε σχέση με αυτά που προσφερόντων στους φοιτητές. Ιδιαίτερα το τελευταίο από την στιγμή που δυσχεραίνει την προσπάθεια του φοιτητή να κατανοήσει το μάθημα οδηγεί στην αντιγραφή σαν προσπάθεια να αντιμετωπίσει την αποτυχία που του στερεί το πτυχίο του που συνεπάγεται περισσότερη οικονομική πίεση στην οικογένεια του.(Δωρεάν παιδεία κατά τ άλλα….)

3.Έλλειψη ελεύθερου χρόνου-Εντατικοποίηση σπουδών
Η έλλειψη ελεύθερου χρόνου και γενικότερα η εντατικοποίηση του προγράμματος σπουδών οδηγεί σε μεγάλο βαθμό στην αντιγραφή μιας και ορισμένες φορές όταν ο χρόνος αντικειμενικά δεν επαρκεί για να προετοιμαστούν για τις ασκήσεις, εξετάσεις κτλ Ιδιαίτερα από την στιγμή που ξέρουν ότι μια ενδεχόμενη αποτυχία κτλ θα οδηγήσει σε χάσιμο του μαθήματος κτλ και στην καθυστέρηση ορισμένες φορές μέχρι και 1 χρόνο λόγω προαπαιτούμενων. Αυτό ωθεί τους φοιτητές σε αντιγραφή… αυτό το τελευταίο το βλέπω σε μεγάλο βαθμό στο τμήμα μου εξαιτίας υπερβολικά φορτωμένου προγράμματος σπουδών φοιτητές να οδηγούνται στην αντιγραφή όχι επειδή είναι «τεμπέληδες» αλλά επειδή απλούστατα δεν προλαβαίνουν να κάνουν όλες τις ασκήσεις κτλ που τους αναθέτουν οι καθηγητές…

4.Πίεση για καλή απόδοση
Τέλος είναι φυσικό και πιστεύω ότι δεν χρειάζεται και πολλές εξηγήσεις ότι σε ένα εξεταστικό-κεντρικό περιβάλλον όπου επικρατεί και κατ επέκταση προωθείτε η βαθμοθηρία και όχι το τι ξέρεις να είναι φυσικό επακόλουθο η προσπάθεια να αποκτήσεις καλούς βαθμούς. Ιδιαίτερα όταν η παραπέρα εξέλιξη σου εξαρτάτε(και συνήθως και από άλλες ενέργειες) από αυτούς και όχι από το τι γνωρίζεις…

5.Οικονομική πίεση
Τέλος δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι αυτά από μόνα ίσως να μην είναι τόσο τρομερός παράγοντας… αλλά σε συνδυασμό με την πίεση που δέχεται ο φοιτητής από το σπίτι αλλά και οικονομική πίεση που δέχεται η οικογένεια τον ωθούν στην αντιγραφή για να βγει όσο το δυνατόν ποιο γρήγορα στην αγορά εργασία

6.Γενικότερες αξίες περιβάλλοντος
Από ένα τέτοιο φαινόμενο όπως η αντιγραφή δεν θα μπορούσαμε να αγνοήσουμε έναν πολύ σημαντικό παράγοντας που είναι οι γενικότερες αξίες και πρότυπα που προβάλλονται στην σημερινή μας κοινωνίας. Το βασικό πρότυπο ταυτίζετε σχεδόν πάντα με την εύκολη λύση και τον εύκολη απόκτηση υλικών αγαθών με τον λιγότερο κόπο. Αυτό το πρότυπο δημιουργείτε από την κοινωνία μας και προβάλετε καθ όλη την διάρκεια της ζωής μας… διαμορφώνοντας έτσι τις αντίστοιχες νοοτροπίες μέσα στην κοινωνία. Μέσα σε αυτές τις συνθήκες είναι φυσικό επακόλουθο η αντιγραφή.

Αυτοί κατά την άποψη μου είναι κάποιοι τουλάχιστον από τους βασικούς λόγους που οδηγούν στην αντιγραφή. Η εξάλειψη αυτών των λόγων όχι μόνο θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση του φαινομένου της αντιγραφής αλλά και στην βελτίωση της ποιότητας των πανεπιστημίων… Παρόλα αυτά δεν μπορούμε να πούμε ότι θα πρέπει να περιμένουμε να γίνει επανάσταση για να σταματήσει η αντιγραφή…(πχ. 5 και 6) αν και σίγουρα ορισμένα πράγματα μπορούν να βελτιωθούν… για αυτό όντως υπάρχει και η ανάγκη για την εφαρμογή κάποιων «κατασταλτικών»(όσο και αν απεχθάνομαι αυτή την λέξη) μεθόδων:

  • Επιτήρηση από καθηγητές σε κάθε αίθουσα.
  • Διαφορετικές ασκήσεις κάθε χρονιά.

Επιτήρηση από καθηγητές σε κάθε αίθουσα.
Ένας απλός τρόπος για να μειωθεί η αντιγραφή είναι να υπάρχει σε κάθε αίθουσα εξετάσεων ένας καθηγητής επιτηρητής και όχι μόνο μεταπτυχιακοί ή προπτυχιακοί. Είναι φυσικό μεταπτυχιακοί και προπτυχιακοί…ως ένα βαθμό από την στιγμή που είναι επιτηρητές να κάνουν ως ένα βαθμό τα στραβά μάτια… ιδιαίτερα όταν επιτηρούν συμφοιτητές τους.

Διαφορετικές ασκήσεις κάθε χρονιά.
Από το μέχρι τώρα κείμενο δίνεται η εντύπωση ότι η αντιγραφή είναι κυρίως φαινόμενο που παρατηρήτε στις τελικές εξετάσεις… όμως συμβαίνει σε μεγάλο βαθμό και κατά την διάρκεια του εξαμήνου με την αντιγραφή ασκήσεων. Ένας απλός τρόπος να αντιμετωπιστεί αυτό είναι να μπαίνουν διαφορετικές ασκήσεις κάθε χρονιά…. στα μαθήματα… μπορεί να σημαίνει περισσότερη δουλειά για τους καθηγητές αλλά σημαίνει επίσης ότι δεν θα τις πάρουν έτοιμες και οι φοιτητές από την προηγούμενη χρονιά.

Για όλα τα υπόλοιπα πιστεύω ότι οποιαδήποτε προσπάθεια στρέφεται ενάντια στους λόγους που την δημιουργούν θα βοηθήσει (το λιγότερο) στον περιορισμό του φαινομένου. Αυτές οι πρόχειρες σκέψεις από εμένα :-p και τώρα κάτι για τους Ηρακλειώτες συμφοιτητές μου:

Μιας και το blog μου το βλέπουν αρκετοί συμφοιτητές μου και μιας και αυτή την βδομάδα έχουμε ΓΣ εξ αναβολής (την Τρίτη 26/2/2008 με θέμα τον οδηγό σπουδών στις 5 στο ΑΜΦ Γ) και όλοι αντιλαμβανόμαστε το φαινόμενο της αντιγραφής σαν γενικότερο πρόβλημα του οδηγού σπουδών και του τμήματος παραθέτω το κείμενο πρόταση για την ΓΣ που είχαμε βγάλει ΠΚΣ και (το φάντασμα τώρα πια :-p) ανένταχτοι φοιτητές για τον οδηγό σπουδών μετά τις καταλήψεις(πριν πολύ πολύ καιρό). Ελπίζω να κατέβει κάτι αντίστοιχο.(η μάλλον θα κατέβει…) Τα λέμε και ελπίζω αυτή την φορά να γίνει η ΓΣ… (προσπαθούμε από τότε να κάνουμε ΓΣ για τον οδηγό σπουδών)

ΥΓ. Η φωτογραφία είναι του χρήστη mememeandme από το flickr

 

21 Σχόλια to “Αντιγραφή στα Ελληνικά Πανεπιστήμια”

  1. παρτιζανα Says:

    Συμφωνω καταρχην οτι η αντιργαφη ειναι κακό πράμα. Εγώ εχω αντιγραψει 3 φορες. Τα δυο μαθηματα (Στατιστική και Οικονομικά) δεν είχα άλλη επιλογή γιατί ως παιδί 3ης Δέσμης, δεν σκάμπαζα, όσο κι αν προσπαθούσα!ΔΕν υπήρχε περίπτωση να περάσω αλλιώς το μάθημα!Στο άλλο αντέγραψα (Εμπορικό Δίκαιο) γιατί ήταν από τα τελευταία μου και είχα κουραστεί (10 στα 12 σε μια εξεταστική) αλλά δεν έφταιγα εγώ:σε κανένα από τα μαθήματα που αντέγραψα δεν εβρισκα νόημα, γιατι θα έπρεπε να τα διδάσκομαι.Το πρόγραμμα σπουδων ήταν μια μαλακία.
    έκανα και επίτήρηση όμως και ήμανε πολύ αυστηρή.Κόλλες και τέτοια δεν πήρα, αλλά τα πήρα επειδή αντί να διαβάσουν 20 (τόσες ήταν ακριβώς) σελίδες σημειώσεις είπαν να αντιγράψουν και δευτερον, επείδη με είδαν μικρή πίστευαν ότι δεν βλέπω τι κάνουν!
    Για να μην αντιγράφουν τα παιδιά πρέπει καταρχην να κατανοήσουν ότι οι σπουδές τους δεν είναι μάταιες, το ίδιο το επιστημονικό τους αντικείμενο.Τωρα έτσι πως απαξιώνουν το πανεπιστήμιο, το περιεχόμενο των σπουδών είναι υποβαθμισμένο και το πτυχίο ένα κουρελόχαρτο, πώς να κατηγορήσω τα παιδιά που δεν βλέπουν κάποια αξία σε όλο αυτό?ΔΕν το δικαιολογώ, απλά προσπαθώ να το ερμηνεύσω. Η αντιγραφη ειναι μια συνεπεια, δεν είναι η αιτία και για να το λύσεις το πρόβλημα πρέπει να χτυπήσεις τη ρίζα του.

  2. xamogelo Says:

    @partizana χμ… έχεις δίκιο… όντως δεν το ανέλυσα αρκετά και εγώ την αντιγραφή την θεωρώ συνέπεια… πάντως το θέμα με τον επιτηρησή είναι λίγο προβληματική… εγώ όταν είχα πάει βοηθός σε ένα μάθημα αρνήθηκα να επιτηρήσω… επειδή ήξερα ότι αν εγώ ήμουν επιτηρητής δεν θα ήθελα να τους αφήσω να αντιγράψουν αλλά από την άλλη ήξερα ότι στα άλλα αμφιθέατρα θα γινόταν χαμός…. από αντιγραφή…. σκέψου ότι με είχαν βάλει επιτηρητή την στιγμή που είμαι προπτυχιακός…..
    τώρα από αντιγραφή εγώ όταν ήμουν μικρός είχα αντιγράψει σε κάτι τεστάκια που μας έβαζαν στα θρησκευτικα και στην μουσική (στο γυμνάσιο) στο πανεπ δεν έχω αντιγράψει αν και έχω περάσει ένα μάθημα με παπαγαλία!!!!(και το μοναδικό) ο καθηγητής βάζει τα ιδια και τα ιδια θέματα… που δεν έχουν καμιά σχέση με ότι έχει διδάξει… τις προηγούμενες φορές που το έδωσα εγώ και κάποιοι φίλοι μου είχαμε διαβάσει κοπήκαμε…. και αυτοί που αντέγραψαν και είχαν κοιτάξει μόνο τα παλιότερα θέματα περασαν… έ τρίτη εξεταστική και εγώ έμαθα απέξω 5 θέματα(τα παλιά θέματα)… έπεσαν τα 3 τα ίδια… και όταν εννοώ τα ίδια εννοώ ακριβώς τα ίδια σε κάποια στιγμή δεν θυμώμουν έναν τύπο που χρειαζόμουν για να λύσω την άσκηση αν ήταν 2π ή 4π και τον κοίταξα. Αν δεν είχα μάθει απέξω τις ασκήσεις δεν θα έμπενα στην λογική να κοιτάξω τον τύπο απλώς είχε είδη απαξιωθεί το μάθημα για εμένα…

  3. xamogelo Says:

    Μια παρατήρηση. Μπορεί να μην έγραψα συγκεκριμένες προτάσεις αλλά πιστεύω ότι αυτές βγαίνουν από τους λόγους που προαναφέρω… Τις θεώρησα αυτονόητες π.χ. Όταν λέω ότι δεν γίνεται να ζητάς από ένα 17-18 χρονο να διαλέγει τι θα κάνει στην υπόλοιπη ζωή του κατευθείαν το συμπέρασμα ότι πρέπει η να δώσεις ευελιξία να αλλάζει σχολή ή να διαλέγει με κάποιον τρόπο σε λίγο μεγαλύτερη ηλικια επάγγελμα… Νομίζω ότι σε κάποιες χώρες στο εξωτερικό γενικά ισχύει κάτι τέτοιο

  4. a8lios Says:

    AAAχ Χαμόγελε, μου φαίνεται έχεις μπλέξει υπερβολικά με τους ΚΚΕδες και σου χει καρφωθεί υπερβολικά στο μυαλο το «πρώτοι στα μαθήματα – πρώτοι στους αγώνες». Όλο και να απομακρύνεσαι απ΄την επαναστατική αριστερά σε βλέπω. Τς τς τς…

    Στα σοβαρά πάντως, από όταν άρχισαν να γίνονται (ξανά) ΓΣ για τον οδηγό σπουδών ξαναφτιάξανε κάπως το παλιό κείμενο που είχαμε φτιάξει …back then… και το πιο πρόσφατο απ’ όσο ξέρω ήταν -ωχ, δε το βάλανε στο μπλογκ οι μαλακες?!?!- . Τέλος πάντων, θα το δεις αύριο στη ΓΣ. Ούτε κι εγώ το έχω πολυδεί…

    Χαράς το κουράγιο σου πάντως που έκατσες να γράψεις όλο αυτό.

    Καλά ρε ψώνιο, ποιοι από το τμήμα σε διαβάζουνε? Εγώ κι ο Στέφανος?

  5. xamogelo Says:

    χαχαχαχαχα
    Αχα!!! το παραδέχεσαι, παλιορεφόρμα!!!!
    εσυ και ο Στέφανος έχετε blog αλλά με διαβάζουν και άλλοι… άσχετα που δεν έχουν blog η δεν σχολιάζουν :-p

    Παρεπιπτόντως… πότε έγινε ΓΣ για τον οδηγό σπουδών? Καμιά δεν είχε απαρτία….
    Επίσεις ωραία λογική έχουμε ΓΣ για τον οδηγό σπουδών και αντί να γίνει ανοιχτό κάλεσμα για συζητηση όπως την προηγούμενη φορά το βγάζετε το κείμενο μέσα στο γραφείο σας…. τι να πω…. προτείνω να μην κατεβάσετε καν….

    Πάντως για την συγκεκριμένη πρόταση πιστεύω ότι είναι ελειπής…. τουλάχιστον κάποια πράγματα που δεν τα έβλεπα τότε τα βλέπω τώρα… τα συζητάμε αυριο….

    υγ.Αυριο θα σου χαλάσω το κείμενο…. να είσαι σίγουρος…. :-p

  6. a8lios Says:

    Ρε βλαμμένε, αφού σου είπα, εγώ δε το χω κοιτάξει, πώς θα «μου» χαλάσεις το κείμενο?

    Καλά, ότι έχει ελλείψεις χαίρω πολύ! Εδώ έχουμε πει και μαζί πόσες από τότε…

    Τέσπα, ναι, ΓΣ δεν έχει γίνει, αλλά κάτι δεν έπρεπε να έχουμε αν είχε απαρτία?

    Τα παράπονά σου για το πώς λειτουργεί η ΠΚΣ στο επόμενο μάζεμα αγαπητέ! Θα σε περιμένω… ως συνήθως δηλαδή… μαλάκα!

  7. xamogelo Says:

    @αθλιε.. εννούσα ότι θα κατεβάσω να ψηφιστούν ανα μπούλετ :-p
    Τώρα για το πως λειτουργει η ΠΚΣ τα παραπονά μου πιστεύω ότι είναι γνωστά…. 🙂
    ΚΝΙΤΗ!!!! ε ΚΝΙΤΗ!!!!!!!

  8. Θεμης Λαζαριδης Says:

    Δεν διαφωνώ με αυτά που γράφεις. Υπάρχουν σίγουρα «δομικά» προβλήματα στα πανεπιστήμια που εντείνουν το πρόβλημα της αντιγραφής. Αλλά νομίζω ότι ακόμα και κάτω από ιδανικές συνθήκες, με ιδανικούς διδάσκοντες, φοιτητές που ενδιαφέρονται για το αντικείμενο κτλ, ο πειρασμός της αντιγραφής είναι υπαρκτός. Αν την επιτρέψεις, θα λάβει χώρα. Επομένως πρέπει να πάρεις και «κατασταλτικά» μέτρα.

  9. Stefanos Says:

    Χαχα έχει αυταπάτες πως τον διαβάζει κόσμος 😀
    Και επιτέλους μετα απο πολύ καιρό ο Χαμόγελος μας τίμησε με τις σκέψεις του αντι με αναμεταδώσεις ειδήσεων. Και ευτυχως το έκανε με ενα μεγαλειώδες κείμενο.

    Ρε τσάτσε πάλι πας να διασπάσεις προτάσεις. Πολύ προτώτυπο εκ μέρους σου. Σταμάτα να καπηλεύεσαι προτάσεις της ΠΚΣ. Θα πίξουμε στην κάπνα μέχρι να τα ψηφήσουμε, χαχα.
    (Προφανώς σε δουλεύω)

  10. xamogelo Says:

    @Λαζαρίδη Το αν εξαφανιστεί τελείως η αντιγραφή δεν μπορώ να το πω 100%. Αν και το θεωρώ πολύ πιθανό μιας και με βάση την εμπειρία μου εγώ δεν έχω δει αντιγραφή από φοιτητή σε μάθημα που να ενδιαφέρετε και με καθηγητή που να ενδιαφέρετε για το μάθημα. Μην ξεχνάμε ότι υπάρχουν μαθήματα με πολύ χαλαρή επιτήρηση που δεν γίνεται αντιγραφή(για μεταπτυχιακά μιλάω κυρίως) Το αν βέβαια γίνεται στην σημερινή μας κοινωνία να εξαλειφθούν όλοι οι παράγοντες είναι άλλο θέμα.
    Η βασική διαφωνία μου είναι ως προς τον τρόπο προσέγγισής σου επειδή δεν έθιξες τους παράγοντες που οδηγούν στην αντιγραφή. Αυτό που πρότεινεινες ήταν μόνο να υπάρχει περισσότερη καταστολή. Το αν χρειάζεται κάποιου είδους «καταστολή» πιστεύω ότι το απαντώ στο τέλος του ποστ μου. Όπου προτείνω να επιτηρεί και ένας καθηγητής σε κάθε αίθουσα μαζί με έναν φοιτητή. Κατα την άποψη μου αυτό θα ήταν αρκετό. Πάντως μάλλον θεωρώ ότι στην σημερινή μας κοινωνία ορισμένους παράγοντες δεν μπορείς να τους εξαλείψεις…. γιαυτό άλλωστε προτείνω και αυτή την «καταστολή»

    Τώρα επειδή το παραπάνω άρθρο το έγραψα λίγο βιαστικά ξέχασα να γράψω κάτι για τις προτάσεις σου. Γενικά πιστεύω ότι θα χειροτερέψουν την κατάσταση. Ιδιαίτερα οι ποιό αυστηρές ποινές… Το λέω αυτό επειδή σήμερα ένας επιτηρητής (κυρίως μεταπτυχιακός) δεν θα μπει στην διαδικασία να επιτηρεί σωστά. Πιστεύω ότι είναι κοινώς αποδεχτό ότι συμβαίνει. Αυτό που ίσως κάνει είναι να κάνει παρατηρησεις αν πάει κάποιος να αντιγράψει, να του αλλάξει θέση αν μιλάει με τον διπλανό του ή να πάρει σημειώσεις ή οτιδήποτε άλλο έχει ο φοιτητής κοντά του. Η ουσία είναι ότι δεν έχω δει να πάρουν το γραπτό κάποιου… ενώ έχουν το δικαίωμα.(αν και ορισμένες φορές φοιτητές που αντέγραψαν τους μηδένισαν αλλά αυτό το έκαναν καθηγητές και όχι φοιτητές) Οπότε αν εσύ κάνεις ποιό αυστηρά τα μέτρα… τότε είναι ένας ακόμα λόγος για τον οποίο ο επιτηρητής θα δείξει μεγαλύτερη ανοχή(ιδιαίτερα αν είναι φοιτητής και όχι καθηγητής) στην όποια αντιγραφή μιας και δεν θα αισθανθεί άνετα(είδη δεν αισθάνεται άνετα) να πάρει το γραπτό κάποιου. Τώρα για το θέμα να καταδόσω κάποιον συμφοιτητή μου… εγώ προσωπικά δεν θα μπορούσα να το κάνω… και δεν θέλω. Πέρα του οτι δεν είναι η δουλειά μου να κάνω τον μπάτσο και δεν μου αρέσει να παίξω αυτόν τον ρόλο υπάρχει και ο παράγοντας του πως αντιλαμβάνεσε το πρόβλημα. Εγώ τουλάχιστον αντιλαμβάνομαι το πρόβλημα σαν συνέπεια των συνθηκών. Άρα δεν μπορώ να κατηγορίσω κάποιον φοιτητή για αυτό. Στην τελική υπάρχει απίστευτη αυθαιρεσία και αδιαφορία (μέχρι και ειρωνία σε φοιτητή που απλώς ρωτάει απορεία) από τους καθηγητές.

    @Στέφανε ναι είχα πολύ καιρό να γράψω κάτι…. ποιό σοβαρό από αναμεταδώσεις :-p Σιγά σιγά θα επανέλθω…. έχω ήδη στο μυαλό μου κάποια ενδιαφέροντα θέματα. Το επόμενο ποστ μου (ή μάλλον μεθεπόμενο) μάλλον θα έχει γεύση από αναρχία… :-p

  11. Ellie Says:

    Αν και έχουν περάσει ανεπιστρεπτί τα χρόνια που καθόμουν στα έδρανα για εξετάσεις, δεν μπορώ να συμφωνήσω περισσότερο με αυτά που γράφεις!!!
    Κυρίως πέρασα για μια καλησπέρα καθότι είμαι λίγο χαμένη στο διάστημα αυτό τον καιρό…θα επανέλθω (νομίζω!)

  12. xamogelo Says:

    εννοείτε να επανέλθεις!!!! και εγώ είμαι πολύ χαμένος….ψάχνω για διπλωματικη για να τελειωνω…. σήμερα ιδιαίτερα είναι μια πολύ κρίσημη μέρα…. έχω κολήσει στο pc… και περιμένω ένα αρκετά κρίσιμο email…. αστα να πάνε….

  13. 123, φτού και γράφω… « A8lios Weblog Says:

    […] άλλα λόγια, οι Χαμόγελος , Μαίρη , Παρτιζάνα , Καλτσόβρακο , Καρπίδης που καλώ […]

  14. greendim Says:

    H αντιγραφή έχει «δώσει» πολλά ελληνικά πτυχία!

  15. xamogelo Says:

    ναι… συμφωνώ αυτό δεν αλλάζει και δεν πρέπει να αλλάζει την στάση μου όμως(τουλάχιστον προς το υπερ)

  16. Siako Says:

    Μμμμμ..μ αρεσει το θέμα που διάλεξες χαμογελάκι γι αυτο και απαντώ!
    Μιας και καταλήγουμε ότι η αντιγραφή ειναι κακό πράγμα, απόrροια ενός φοβερού ατομισμού που μαw έχει κληροδοτήσει ο καπιταλισμός,έχω να συμπληρώσω τα εξείς:
    Επειδή η συνήθηw τακτική είναι ότι φταίνε οι άλλοι,οι καθηγητές, το σύστημα, η Αμερική, ο Μπιν Λάντεν..και πάει λέγοντας…μάλλον θα λυνόταν αποτελεσματικότερα το θέμα επιστρέφωντας στον εαυτό μας.Είμαι φοιτήτρια λοιπόν και επιλέγω να μην αντιγράφω:
    1)διότι δεν καταλαβαίνω γιατί θα πρέπει να είμαι άριστη σ αυτό που κάνω.Σε περίπτωση που στόχος τησ αντιγραφής είναι το +10,11..κλπ μάλλον περισσότερος ανταγωνισμός δημιουργείται , μια φοβερή τελειομανία..που στην τελική ειναι και μη ρεαλιστική.Ας αποδεχτούμε επιτέλους την ανθρώπινη φύση με τισ αδυναμίεσ τησ. Αν πάλι στόχος της αντιγραφής ειναι απλά να περάσεις χωρίς να έχεις παρει χαμπάρι τι μάθημα δίνεις πάλι κακό κάνεις..Διότι μια παταγώδης αποτυχία σίγουρα θα προβλημάτιζε πρώτα από όλα τον καθηγητή..και σίγουρα θα σήμαινε ευκολότερες εξετάσεις στο μέλλον (σε ρεαλιστικά επίπεδα).Σε αντίθετη περίπτωση αν το καλοσκεφτείς μόνο δυσκολότερα γίνονται τα θέματα..
    2)Είμαι νοήμων ενηλικας ανθρωπος και θεωρώ επίσησ οτι περαιτέρω επιτηρήσεισ και έλεγχοσ μάλλον υποτιμούν τη νοημοσύνη μου.Δεν θεωρώ σε καμία περίπτωση οτι αυτό θα έσωζε την κατάσταση–μπορεί ο επιτηρητήσ να ειναι αυστηρόσ,αλλά δεν νομίζω ότι θα πτοήσει πολλούσ..ούτε αλήθεια θα λυθεί ι διαφθορά βάζοντασ ελεγκτες παντού!
    3)Δυστυχώς στον δρόμο του ατομιστικου-καπιταλιστικού μοντελου βλέπω μόνο μία λύση.(Εχει το μοναδικό θετικο αυτο το σύστημα το φαινόμενο του φονταμενταλισμου..δηλαδη να δημιουργεί εχθρούσ εναντιον του–κατι ειναι κι αυτο!! )Κι αυτοί είναι τησ δράσης,όχι της εύκολης λύσης,τησ διεκδικησης των δικαιωμάτων τους..και της συνεέπιας στις υποχρεωσεις τους.Γιατί μόνο όταν είμαστε συνεπείς και με δύναμη τη γνώση μπορούμε να διεκδικήσουμε και να συμπαρασύρουμε κι άλλους μαζί μας!

    Αυτά .λίγο μπερδεμένα ,αλλα για πρώτη φορά σε μπλογκ…

  17. xamogelo Says:

    ωραία έχω απότι φαίνεται την τιμητική μου :-p (επειδή είναι το πρώτο σχόλιο σου σε blog)
    Τώρα πάνω σε αυτά που λες.
    Λες ότι επιλέγεις να μην αντιγράφεις… θα έκανες όμως το ίδιο αν η σχολή σου ήταν γεμάτη προαπαιτούμενα και μια ενδεχόμενη αποτυχία σε ένα μάθημα θα είχε σαν συνέπεια να καθυστερήσεις ένα χρόνο? θα έκανες το ίδιο αν π.χ. εφαρμοστεί ο νέος νόμος πλαίσιο και σου έλεγαν ότι αν δεν περνούσες 4 μαθήματα θα σε διέγραφαν?
    Σου λέω ακραία παραδείγματα για να δείξω το πρόβλημα ποιό έντονα… ότι δηλαδή αρκετές φορές αναγκάζεσαι να αντιγράψεις από τις συνθήκες… (παρεπιπτόντως το παράδειγμα με τα προαπαιτούμενα δεν είναι τόσο ακραίο στην σχολή μου…)
    Το θέμα με την ανθρώπινη φύση που λες είναι αρκετά ενδιαφέρον… Όμως αν ήταν στην ανθρώπινη φύση η αντιγραφή τότε όλοι μας θα αντιγράφαμε…. όμως αυτό εγώ δεν το βλέπω ιδιαίτερα σε άτομα που ασχολούντε με αυτό που τους ενδιαφέρει κτλ.

    Για το 2 και εγώ συμφωνώ ότι μια ενδεχόμενη αύξηση αύξηση της επιτείρησης δεν θα έλυνε το πρόβλημα ούτε θα μείωνε σε σημαντικ’βαθμό την αντιγραφή.
    Και για το 3 πάνω κάτω συμφωνώ. 😀 (αν και διαφωνώ με αυτό που παρουσιάζεις σαν φονταμενταλισμό)
    τα λέμε και από κοντά… 😛
    ΥΓ.φτιάξε blog!!!

  18. siako Says:

    Θα υπερασπιστώ λίγο περισσότερο τη θέση μου..και γίνομαι πιο συγκεκριμένη.’Οταν πρόκειται να εφαρμοστεί ένας νόμος που έχει ψηφιστεί ο μόνος τρόπος να τον πολεμέσεις κατά τη γνώμη μου είναι να δείξεις τις αδυναμίες του,να μην τον εφαρμόσεις,..αυτό σίγουρα δεν επιτυγχάνεται για παράδειγμα με το να αντιγράφω όταν η σχολή μου έχει προαπαιτούμενα.Μάλλον σημαίνει ότι το δέχομαι και νομίζω ότι η κλιμάκωση θα έχει και συνέχεια.Σε τέτοιες περιπτώσεις ίσωσ θα ήταν καλυτερη μαζική αποχή..η συμμετοχή στισ εξετάσεισ χωρίσ ονοματεπώνυμο–απλά κάτι που θα ταρακουνήσει,κάτι ποθ θα δείξει την αποτυχία τησ εφαρμογής αυτής.και από εκέι και πέρα πιο ιδανικά στοχεύουμε σε ουσιαστική παιδεία,καθηγητές με εκπαιδευτική ικανότητα..τότε σιγουρα τα προαπαιτούμενα θα είναι άχρηστα…Ας εστιάσουμε θα έλεγα στην ουσσια του προβλήματος..κι ασ μην αναζητούμε το άλλοθι–υπάρχουν πολλά σίγουρα!
    αυτά χαμογελάκι–με έβαλες σε φιλοσοφικές αναζητησεις 🙂

    εισ το επανοιδειν!!

    ΥΓ : θα χρειαστώ βοήθεια για blog—φιλια!

  19. heliotypon Says:

    Η αντιγραφή δεν είναι κάτι νέο. Γινόταν και θα γίνεται όσο υπάρχει εκπαίδευση με εξετάσεις, όπως γίνονται αυτές (όχι ότι έχω εναλλακτική λύση…). Συχνά συμβαίνει να μην κατανοεί ο σπουδαστής την αναγκαιότητα ενός μαθήματος που δεν το καταλαβαίνει ή που δεν το δίδαξε καλά ο δάσκαλος. Επίσης μπορεί κάτι να μην το έχει διαβάσει ή να μην το κατανοεί, παρ’ όλο που μπορεί να τον ενδιαφέρει το αντικείμενο (μου έχει συμβεί). Χιλιάδες μπορεί να είναι οι λόγοι. Δεν είμαι σε θέση να ξέρω αν οι διαπρεπείς μας επιστήμονες είχαν αντιγράψει ποτέ αλλά νομίζω ότι όλοι όσοι πέρασαν από σχολεία έχουν μικρό ή μεγάλο μερίδιο σ’ αυτη την πρακτική. Βέβαια αν κάποιος αποφοιτήσει μόνο με την αντιγραφή αυτό είναι νοσηρή κατάσταση αλλά μικρο-αντιγραφές συγχωρούνται.

    Και μιά παρατήρηση, (ελπίζω να μην σε ενοχλεί). Πρόσεξε την ορθογραφία σου. Μερικοί απλοί κανόνες φαίνεται ότι σου λείπουν…

  20. Nefeli Says:

    Κατ’ αρχάς (αλλά και κατ’ αρχήν!) μπράβο για το θέμα που δημοσιεύεις. Κάποια σχόλια, έστω και αργά, γιατί ο χρόνος μου είναι λίγος:

    –>Το τι θεωρεί κανείς αντιγραφή εξαρτάται από πώς αντιλαμβάνεται την εξεταστική διαδικασία. Εξετάσεις γίνονται και με ανοικτές σημειώσεις (δηλώνω φαν αυτής της τακτικής). Αν όμως είναι κλειστές και τις ανοίξεις, αμέσως αντιγράφεις… Γιατί; Τι Είναι πιο σωστό από τα δύο;

    –>Οι αντιγραφές ποικίλουν ανάλογα με τις μεθόδους, την έκταση και τα κίνητρα. Πρέπει να εξεταστούν χωριστά αυτές οι κατηγορίες. Ιδιαίτερα στο ζήτημα της μεθόδου: Αντιγραφή μπορεί να γίνει ατομικά (ανοιγω το λυσάρι κάτω από το θρανίο) ή ομαδικά (ο ένας με τον άλλον ή -φευ!- μαζικά με συνεργείο που λύνει τα θέματα και εισάγει όσες σμικρύνσεις επιθυμεί στην αίθουσα. Είναι το ίδιο;

    –>Δεν μου κάνει αντύπωση ότι σε ανατριχιάζει η λέξη «καταστολή». Κι εμένα. Όπως ξέρεις όμως έχω υπάρξει (δυστυχώς) επιτητρητής και έχω δεσμεύσει ακρετά «σκονάκια» ή «σκονάρες». Αυτό όμως εγώ δεν το λέω καταστολή. Το λέω πρόληψη. Ξέρω ότι όταν πήρα τα σκονάκια δεν μποεί να είχαν διαβαστεί πάνω από 2-3′. Δεν αρκει αυτός ο χρόνος για να αποδώσει το σκονάκι. Από την άλλη πλευρά δεν θα έπαιρνα ποτέ γραπτό από κάποιον που επιτηρούσα -εκτός ίσως και αν αρνιώταν να μου δώσει το σκονάκι που είχα δει και του ζητούσα! Η λύση, λοιπόν, που προτείνω είναι πρόληψη.

    –>Το σημαντικότερο ίσως στοιχείο από τα 6 που έθεσες είναι το ζήτημα της κουλτούρας που προάγεται, επειδή σε μεγάλο βαθμό «αγκαλιάζει» όλα τα υπόλοιπα. Τόσο από την κοινωνία όσο και από παράγοντες εντός του Πανεπιστημίου. Όταν μαζικά (και κατά την γνώμη μου ΚΑΙ κατ’ εντολή της καθοδήγησής τους) μέλη φοιτητικών παρατάξεων οργανώνουν συνεργεία απαξιώνεται τόσο ο ρόλος του συνδικαλισμού όσο και ο ρόλος του Πανεπιστημίου. Εδώ έχει ενδιαφέρον η αριστερίστικη άποψη κάποιων, που πιστεύουν ότι με τις αντιγραφές θα πλήξουν τον θεσμό των εξετάσεων. Η ανάγνωση αυτή όμως είναι πολύ ρηχή. Όχι μόνον δεν πλήτεται τελικά, αλλά με αυτόν τον τρόπο ωθείται σε πιο άγριες μορφές (δύσκολα θέματα – φασιστικός τρόπος επιτήρησης).

    –>Τέλος να πω ότι σύμφωνα με σοβαρότατες επιστημονικές έρευνες η εξέταση με γραπτό διαγώνισμα σίγουρα δεν είναι ο πιο αποδοτικός τρόπος ούτε καν κατηγοριοποίησης φοιτητών. Από επιστημονική πλευρά και μόνον λοιπόν, αυτό πρέπει να αλλάξει. Μπορεί ομως; Μπορεί ένας καθηγητής αντίγια γραπτά να εξετάζει εκατοντάδες φοιτητές προφορικά ή -χειρότερα- να διορθώνει εκανοντάδες ατομικές ή ομαδικές εργασίες; Στο σημερινό Ελληνικό Πανειστήμιο με την εξευτελιστική αναλογία φοιτητών – διδασκόντων σίγουρα όχι…

    Και το ερώτημα της χρονιάς: Πώς μπορεί κάποιος να εμπιστευτεί την λύση των προβλημάτων του σε αυτόν που του τα δημιούργησε;

    ΥΓ: Ευκαιρία να δούμε ξανά ότι ο όρος «φιλελεύθερος» ειναι ξεπερασμένος σαν έννοια που αντικατοπτρίζει τουλάχιστον την ετυμολογία της λέξης που την προσδιορίζει. Με λίγα λόγια «ελεύθερη αγορά – σκλάβος καταναλωτής» όπως λέει κι ένας φίλος…

    Αυτό φαίνεται κι εδώ που η «φιλελεύθερη» άποψη είναι η πλέον αντιδραστική…

    ΥΓ2:πολλά άλλα θέλω να γράψω. Ελπίζω ότι σύντομα θα προλάβω να επανέλθω στο θέμα – και ότι δεν θα αρχίσετε να μου πετάτε ντομάτες επειδή γράφω κατεβατά ολόκληρα…

  21. katagelies.gr Says:

    Ακριβώς …έχες δίκιο…


Σχολιάστε